Ik houd contact met mijn maatschappelijk werker

Je maatschappelijk werker bekijkt welke voordelen je kunnen helpen en waar je recht op hebt. Het is je vaste contactpersoon die alle informatie verzamelt, zodat een leefloon kan toegekend worden. Je contact met je maatschappelijk werker is belangrijk.

Gebruik de veilige manier om contact te houden.

De Roeselare App is veilig en gemakkelijk te gebruiken.
Je kan ermee bellen, berichten sturen en ontvangen, documenten bekijken en afspraken maken.
Vraag aan je maatschappelijk werker toegang tot de knop “Mijn Welzijnshuis (OCMW)” in de Roeselare App.

Sociale media zoals WhatsApp, Messenger of Facebook zijn niet veilig.
Je privacy is niet beschermd en wat je stuurt komt niet in je dossier terecht.

Daarom kiezen we voor "Mijn Welzijnshuis (OCMW)", de knop in de Roeselare App.

Dringende vraag?

  • Bel via de app, dat is de beste manier.
  • Is je maatschappelijk werker niet bereikbaar, dan hoor je een bandje of krijg je iemand van het onthaal aan de lijn. Je kan een boodschap inspreken of doorgeven.
  • Nog eens bellen voor dezelfde vraag is zinloos. Het kost tijd en geld. Je maatschappelijk zal contact opnemen als het nodig is.

Niet-dringende vraag?

  • Stuur een bericht via de app
  • Bij een eenvoudige vraag krijg je snel antwoord.
  • Bij een moeilijker vraag proberen we binnen de 7 dagen te antwoorden.
  • Heb je de app (nog) niet, kan je ook mailen.

Afspraken

  • In de app kan je met de knop Mijn Welzijnshuis (OCMW) een afspraak vragen en ontvangen
  • Afspraken die vastliggen zie je staan.
  • Krijg je een sms ter herinnering, kan je hierop niet antwoorden
  • Als het nodig is, kan je reageren met een bericht via de app.

Houd contact:

  • Lees de brieven die je krijgt en vraag uitleg als iets onduidelijk is.
  • Google Lens kan je helpen een brief te vertalen.
  • Beantwoord je telefoon of berichten.
  • Laat weten als je telefoonnummer of e-mailadres verandert of niet meer werkt
  • Verwittig als een afspraak onverwacht niet past.
    Met de App kan dat heel eenvoudig, dan krijg je een nieuw voorstel.

Als je het contact verbreekt met je maatschappelijk werker, wordt het leefloon stopgezet.

Vervanger doet het noodzakelijke:

  • Is je maatschappelijk werker in verlof, dat zal een collega je vragen beantwoorden.
  • In de app kan je zien hoe lang je maatschappelijk werker afwezig is; berichten die dan stuurt blijven onbeantwoord.
  • De collega die vervangt, volgt de afspraken die je met je maatschappelijk werker hebt gemaakt.
  • Gemaakte afspraken met je maatschappelijk werker veranderen niet tijdens het verlof.
  • Daarom zullen sommige vragen pas een antwoord krijgen na het verlof van je maatschappelijk werker.


Lees nu meer over samenwerken